Interview s odpověďmi na Vaše otázky

Proč bych měl/a přemýšlet o masáži? Třeba proto že je příjemná ….

Jedno rychlé interview, které Vám může odpovědět na Vaše otázky

Nemám problémy se zády ani mne nic nebolí. Řekni mi, proč bych měl jít na masáž?

Protože je příjemná. Největší účinek masáže je totiž psychický. Není to jen o působení na svaly. Uvolnění svalů je samozřejmě důležité také, ale není to to hlavní. Důležité je působit na centrální nervovou soustavu. Jakmile sáhnu na člověka, měla bych na něj přes nervová zakončení působit. A to jde i bez velkého tlaku.

Můj známy občas po masáži nadává, že masér byl moc jemný, takže má pocit, že svoji práci nedělal dobře...

Nejčastější chyba maséra spočívá v tom, že se klienta nezeptá, co zákazník chce. Masáž nikdy nesmí bolet, ale pokud zákazníkovi nevyhovuje jemná masáž, pak je potřeba se mu přizpůsobit a trochu přitlačit. Na druhou stranu – zákazník si jde „koupit“ službu a je i na něm, jakou si objedná. Je to o oboustranné komunikaci.

Každý den od rána do večera masíruješ?

Jsme lidé a zákazník pozná, jestli z vás vyzařuje pozitivní energie. Zaznamená, když jste naštvaná nebo unavená. Dobrý masér se pozná mimo jiné i podle toho, že si v jednom dni nebere moc zákazníků. 

Moc je kolik?

To je u každého jiné. Já můžu udělat šest masáží za den a je mi to jedno. Někdy toho ale nechám po třetím zákazníkovi. 

A jak často bych měl na masáž chodit, aby to mělo nějaký smysl?

To je také individuální. Bolí Vás záda? Pak bude vhodné se jim věnovat jednou týdně. Pokud se bavíme o masáži celého těla, za sebe doporučuji svým zákazníkům interval mezi jednotlivými masážemi přibližně 2-3 týdny. Nebo jinak - zajít si na masáž jednou až dvakrát za měsíc je ideální.  

Jak poznám dobrého maséra? 

Už první dojem by měl být pozitivní. Dobrý masér by měl ještě před masáží zjistit, jaký je zdravotní stav zákazníka. Když to neudělá, mohl by mu i ublížit. Tato chyba je ale bohužel velmi častá. Masér by se měl ptát i na to, jestli klient sportuje a v jaké je fyzické kondici. Při samotné masáži musí poznat, jak je kdo citlivý na dotek. Těch hledisek je mnoho. 

Není potřeba, aby byl masér tak trochu i psycholog?

To je pravda. Za spoustou neduhů stojí stres. Kromě uvolnění svalů je proto důležité navodit příjemnou atmosféru, klid a ten stres z něj sejmout.

Takže během masírování posloucháš i životní příběhy klientů? 

Tomu se snažím vyhnout. Klientům, kteří přijdou poprvé, se snažím vysvětlit, že při masáži by měl být klid. Podle čínské filozofie masér dýchá stejně jako zákazník. Oba musí být maximálně uvolnění. Na druhou stranu – samozřejmě že se komunikaci nevyhýbám, nicméně jsem v tomto jako vrba. Vyslechnu, určitě komunikuji, ale vše je vždy se zárukou diskrétnosti. Nic z osobní komunikace mezi mnou a zákazníkem neodejde za dveře salonu.

Je pak tedy dobré, když klient při masáži usne?

O to se snažím. Pokud se nejedná o napravovací léčebnou masáž, kde je nutné komunikovat, je spánek vítaný. Ve spánku se uvolňují látky, které přispívají k pozitivní náladě, což výsledek masáže výrazně zvýší. Navíc svým zákazníkům nabízím možnost přinést si s sebou vlastní muziku, kterou by chtěli při masáži slyšet. V opačném případě používám vlastní relaxační hudbu.

Kdy se tedy objednat?

Je nejvyšší čas. V posledním období mi zákazníci říkají, že nemohou najít v objednávacím systému pro ně vhodný termín, a tak jim vycházím vstříc a nejčastěji po absolvované masáži společně rezervujeme další termín. Je to tak jak pro mne, tak pro zákazníka nejjednodušší.

Libuše Kolářová LIKOL - Váš masér